26 October 2014

PETUA HILANGKAN BAU BADAN DALAM TEMPOH 3 SAAT

 `•.¸.¸¸.•*❤❤..ASSALAMUALAIKUM..❤❤*`•.¸.¸¸.•`
Salam 1 Malaysia y'all

Masalah bau badan seringkali merunsingkan kehidupan seharian kita, Bila pergi bersukan, awal pagi pergi berbau harum je sebab baru lepas mandi tapi bila balik tu Ya Allah tak sanggup nak bau badan sendiri. 

Ada bau masam lah bau tengik lah bau peluh lah. Macam-macam bau ada. Sebelum ini ada juga Hanis guna petua melayu orang kita dulu-dulu tapi sekarang dah tak rajin nak buat dan sediakan bahan yang diperlukan macam limau nipis, tawas dan etc. Awal bulan ini Hanis diperkenalkan dengan satu produk muslim dan suci tanpa bahan kimia yang boleh memufaratkan kita di masa hadapan. 



Seriously Hanis rasa teruja bila pertama kali memakainya. Nak tahu kenapa? Lepas je Hanis pakai produk ini badan Hanis dah tak berbau ketik(berbau ketiak lah) walaupun tak pakai deodarant ataupun perfume. Kadang-kadang tu pakai jugalah perfume sikit di nadi tangan. Kos untuk membeli deodarant setiap bulan Hanis dah tolak dengan membeli produk pertama di Asia ini.


Entry kali ini Hanis nak minta anda luangkan masa sekejap saja untuk membaca ayat dibawah, kerana inilah penyelamat anda jika anda pernah ataupun sedang mengalami masalah seperti ::: ~Bawah lengan hitam/ ketiak hitam ~Badan berbau ~Selalu kena pakai deodorant yang boleh mendatangkan kanser payudara ~Bau kaki apabila pakai stocking atau kasut bertutup.
 
Rasa malu nak berdepan dengan orang ramai disebabkan masalah diatas???
Sekarang sisHanis nak bantu anda semua dengan memperkenalkan produk pertama di Asia. 

Di bawah ini testimoni yang pernah mencuba produk terlajak laris ini.


Produk keluaran bumiputera Islam yang halal, selamat dan berkesan untuk digunakan . Bukan deodorant ! Bukan perfume ! Adalah MASTER ODOURLESS. Digunakan untuk meneutralkan bau badan anda. Merupakan satu pendekatan baru dalam menyahkan bau badan dengan mudah, cepat dan selamat. Ia menghilangkan masalah bau ketiak, bau kaki dan keseluruhan bau badan anda dalam masa 3 saat ! 




Percayalah ramai dah cuba. Hanis sendiri sekarang dah tak guna deodorant dan setia pada produk ini sahaja.


★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Produk yang dimaksudkan adalah produk celebrity lass seperti di dalam gambar yang saya sent.
Ditawarkan dalam dua size botol yang berbeza.

Pek Sebenar (botol besar )- 50ml tahan 90 hari
Pek Percubaan (botol kecil )- 5ml tahan seminggu lebih je




Motto Hanis sekarang:: Say NO to deodorant
Say HI to CelebrityLass 


Welcome to healthy life without deodorant anymore!!!! 


✔Bagaimanakah cara guna CELEBRITY LASS ? ▦Titiskan 6-7 titik CELEBRITY LASS sahaja ke telapak tangan anda. ▧Kemudian sapukan kemana-mana bahagian badan yang berbau seperti ketiak, kaki, celahan badan dan anggota lain. ▦Tunggu 3 saat sahaja, bau pada bahagian tubuh yang telah disapukan CELEBRITY LASS akan hilang dan lenyap. ▧Anda boleh gunakan pada bila-bila masa dan ia akan bertahan 24 jam atau lebih. ▦Saya syorkan anda gunakan CELEBRITY LASS beberapa minit sebelum mandi (petang/malam). ▧Produk ini memadai digunakan sekali sehari sahaja dan sesuai untuk semua peringkat umur.


✔Anda pernah mengalami situasi seperti ini juga? ▶"Saya pergi kerja naik LRT, nak sampai office kena jalan kaki lagi... Belum sampai tengah hari, badan dah berbau. Saya terpaksa selalu bawa deodorant dan perfume ke tempat kerja" ▶"Mungkin disebabkan badan saya agak besar, bau badan saya juga kurang menyenangkan... Saya selalu berkecil hati bila rakan memerli tentang bau badan saya" ▶"Bila saya solat di surau office, saya terpaksa cuci kaki dulu di tandas, kalau tak... 1 surau bau kaki saya. Dalam sehari, 2-3 kali saya salin stoking, tapi bau tetap ada" 


▶"Disebabkan bau badan, saya hilang keyakinan diri. Saya pernah terfikir nak lakukan pembedahan kelenjar di bahagian ketiak... Tapi saya takut dengan pembedahan!" ▶"Saya sukar mencari jodoh kerana bau ketiak saya! Saya telah kecewa beberapa kali, semua hubungan yang terjalin pasti putus di tengah jalan…" ▶"Saya selalu terpaksa tebalkan muka bila berjumpa pelanggan di luar. Bau badan saya sangat memalukan kerana telah mengganggu orang lain"



✘4 Punca utama bau badan rakyat Malaysia.
1. Faktor dari makanan dan minuman.

Rempah ratus seperti bawang putih, bawang merah, dan kari secara umumnya akan menyebabkan bau badan kerana ia akan menghasilkan gas sulfur yang diserap oleh darah yang di hapuskan melalui paru-paru dan pori-pori kulit.

Daging merah juga menyebabkan badan cepat berbau dan berpeluh kerana ia mengambil masa yang lama untuk dicernakan.

Makanan bergoreng seperti ayam goreng, mee goreng dan pelbagai jenis makanan bergoreng lain juga boleh menyebabkan badan mudah berbau kerana lemak dan minyak yang terkandung di dalamnya.

Kafein adalah stimulant atau penggalak semula jadi yang boleh dijumpai dalam makanan atau minuman seperti kopi, teh, coklat, aiskrim kopi serta beberapa jenis ubat-ubatan yang boleh melegakan sakit. Bau makanan dan minuman ini akan meresap ke dalam peluh yang akan menyebabkan badan mudah berbau.

Selain makanan, tembakau juga menjadi penyebab bau badan yang kurang menyenangkan kerana asap rokok akan bercampur dengan unsur-unsur lain di dalam badan dan keluar melalui kelenjar keringat.
2. Ketidakseimbangan hormon.

Fakta menunjukkan wanita yang telah menopaus, yang baru lepas bersalin dan sedang dalam haid, bau badan mereka adalah lebih kuat dari biasa. Ia sememangnya menjadi perkara biasa bagi sesetengah wanita.

Ketidakseimbangan hormon juga dikaitkan dengan stress. Perkara penting yang anda perlu tahu adalah bau badan anda lebih kuat apabila anda sedang stress. Baik lelaki mahupun wanita, stress di tempat kerja dan di rumah adalah punca bau badan.

Perkara yang lebih menarik adalah, masalah bau badan juga adalah punca utama stress bagi kebanyakan orang tidak kira bau badan sendiri atau bau badan orang di sekeliling.

3. Obesiti.
Bagi yang obesiti atau terlalu gemuk pula, kerap mengambil makanan yang pedas dan memakan ubat-ubatan khusus (seperti pesakit diabetes), mereka lebih berisiko berhadapan dengan masalah bau badan kritikal. Anda juga sedia maklum amalan pemakan mereka juga adalah punca utama dari permasalahan ini.

Jika anda sedang berusaha untuk kurus, perkara bau badan juga menjadi isu utama. Ini disebabkan oleh metabolisme badan sedang bekerja keras lebih dari biasa. Ia lebih ketara jika menggunakan kaedah moden seperti sapuan dan spray pada tubuh tertentu untuk menghilangkan lemak. Lemak dan bahan toksin akan dipaksa keluar dari tubuh melalui liang-liang peluh.

4. Pembiakan bakteria di kawasan-kawasan badan yang terpencil
 Kajian saintifik menunjukkan bahawa sesetengah individu gagal mengesan molekul-molekul bau tertentu, terutamanya bau badan sendiri. Secara asasnya peluh tidak berbau, tetapi bakteria yang ada pada kulit menimbulkan bau yang kurang menyenangkan.

Dalam erti kata lain, jika anda nak tahu tubuh anda berbau atau tidak, tanya pada rakan anda. Tapi jika anda telah dapat menghidu bau dari tubuh anda sendiri, ini bermakna bau badan anda telah tiga kali ganda lebih menyengat dari biasa. Pastinya rakan anda telah menjauhkan diri dari anda.

Pembiakan bakteria mudah berlaku di bahagian ketiak, celah kelangkang dan kaki yang sememangnya banyak menghasilkan peluh terutamanya pada ramai lelaki kerana mereka mudah berpeluh.
Bau badan terutama dari bahagian ketiak dan tapak kaki berlaku disebabkan proses metabolisme bakteria iaitu corynebacteria atau micrococci. Dalam proses tersebut, bakteria itu akan memecahkan bahan-bahan organik yang terkandung di dalam kulit. Hasilnya, ada yang bertukar menjadi peluh dan terlekat pada baju atau kasut.

✔Berapa harga CELEBRITY LASS ?


CELEBRITY LASS didatangkan dalam botol 50ml pada harga Semenanjung RM75 dan Sabah/Sarawak RM85. Sebotol CELEBRITY LASS 50ml, sekiranya mengikut arahan boleh digunakan minimum 90 hari mahupun lebih.
Harga sebelum ini RM85 untuk semenanjung dan RM95 untuk Sabah Sarawak, disebabkan sekarang ada less RM10 semua harga ditolak dengan RM10 dan FREE POSTAGE!!

Nak try botol kecil pun boleh, harga pun murah lagi dari yang botol besar.
BERMINAT untuk mencuba bolehlah Whatssap ke
011 - 3928 9974
ataupun add wechat
dressbelowrm50
ataupun boleh tengok lagi banyak testimoni di





No comments:

Post a Comment

Ada apa-apa pertanyaan bolehlah tinggalkan komen anda di sini. Nanti saya balas dan kunjungi blog anda
(Jangan lupa tinggalkan link anda di sini juga ye, senang nak terjah balik) :)

Terima Kasih Daun Keladi,
Kerana Sudi Singgah Sini,
Lain hari saya Review Lagi,
Moga-moga bersua nanti :)

 
Copyright © 2017 Wadah Berbicara. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.